29 April 2013

Zaman "Abeng Art Clothing" 2008

Assalamualaikum..

Da pukul 5.30am masih tak bole tido..so aku nak update sket belog ni..tadi mase aku lepak kat mamak seman,pikey pon sampai..aku agak trharu sikit la sebab td pikey memperagakan baju "Mimpi Tak Seindah Mata Melihat" dari Abeng Art Clothing..rindu gile aku ngan label tu..mane tak nye tu la label clothing yg aku buat ngan alem tahun 2008 dulu..banyak gak la design yg kitorng hasilkan dan agak mendapat sambutan jugak la..tp tu memang satu kejayaan yg tak diduga oleh aku mase tu walaupon tak sampai setahun beroperasi..sumpah rindu giler!!tak tahu la rase nye macam nak buat come back tp ntah la..skang ni ape yg aku nak buat susah nak dapat sokongan dr family mahupun dr kawan2..ye la dulu kawan ramai ade je yg support aku nak buat ape je tp skang ntah dunia da berubah..so aku harap satu hari nanti aku dapat hidupkan semula Abeng Art ni..pakai modal sendiri dan hasil usaha sendiri..saja untuk kepuasan diri..satu kejayaan tu akan menjadi satu kepuasan bagi kita oke..hehe.. Emm ok la aku citer sket sejarah Abeng Art ni..mase bulan Mei 2008 mase tu tengah zaman kegemilangan music indie dan clothing ni..banyak la time tu band dan clothing membangun bagai cendawan tumbuh selepas hujan..tak taw la time tu JB rawk sangat kot..haha..so aku pon jumpa la insan brnama Bear dr Mimpi Art..aku jumpa dia kat gig kenal-kenal then aku pon cuba la blajar how to make this product..aku blaja skit2 dari dia cara nak buat dan nak memasarkannye dan sebagainye..dia la yg banyak tolong aku sume..menuntut ilmu aw..lg pon aku banyak tolong dia jual baju kat gig kat skola aku kat membe2 aku..tu yang dia nak tolong aku balik..kire balas budi la..dalam mase yg sama alem membe aku pon berminat dalam industri clothing ni..then kitorang sama2 plan nak buat clothing ni..dapat name Abeng ni dr si alem ni la..kat pasir gudang orng panggil dia abeng kot..haha..so lekat la nama tu..kitorng buat design then trus proceed utk push product kita..dengan mengguna kan moto "bukan kuantiti menjadi ukuran tetapi kualiti yang dihasilkan" kitorang dapat release jualan..dan agak memeranjatkan kami baju kitorang dapat sambutan luar jangkaan..banyak tempahan dr email myspace,kat gig,booth dan bnyak lagi..mula2 just suka2 je tp bile income dah banyak jadi seronok pulak..mase tu ingat nak cari duet poket je..sampai kitorang trfikir nak buat ni sirious dan nak benti skola..haha giler tak..tp kitorang waras lg..then kitorng stop kejap bagi laluan utk SPM..engat after SPM nk sambung balik tp malang nye aku senyap alem pon senyap then senyap macam tu je..agak rugi la gak la mase tu..nk buat macam mane..bukan rezeki lg kot..so tak salah klau nak buat come back an..mane taw rezeki kali ni melimpah ruah..haha tp skang permintaan design baju da kurang sebab scene music kat JB ni da tak macam dulu..lagi pon block printing design tu pon aku tak bawak pindah skali mase aku pindah rumah..aku tinggalkan kat rumah lame..so klau nak buat come back pon kene la buat design baru or design lame hantar kat kedai suruh diorang print..emm tu la serba sedikit yg aku boleh citer tentang Abeng Art Clothing..so sebelum aku tamatkan entry aku tinggalkan sedikit antara design2 yang menjadi hangat dipasaran suatu ketika dulu.. :)semoga dapat ketemu lagi di lain mase..

0 dear Diary..:

 
;