12 June 2013

Masih Terukir Senyuman Plastik..

Assalamualaikum..

firstly Alhamdulillah sebab aku da dapat keje kat KL ni..budak2 ni yg tolong aku masok keje kt sini..thanks friend..buat masa ni aku keje je dulu kat mane yg dapat..insyaAllah kalau ade rezeki boleh naik pangkat or cari tempat keje yg lagi better..hahaa..ape pon start keje dulu ok..semalam aku interview lame gak la aku tunggu..hujung2 dia cakap ngan aku tak payah interview khamis masok keje..syukur Alhamdulillah..korang mesti tertanya2 keje ape yg aku dapat..hahaa..dekat T.G.I Friday's la..

disini la permulaan pekerjaan aku kat KL..ok la keje ni..enjoy n santai..makanan kat sini hahal..cume restoren ni jadi tak halal sebab ade bar..kat bahagian serving ade serve wain tu yg buat tak halal..tapi aku masok back house bahagian kitchen line..sebab aku minat masakan western..so sebab tu aku nak masok keje situ..

semalam lepas aku interview aku terus gerak shah alam kejap nak tengok ayep photoshoot pastu da alang2 sampai sane aku singgah la klang..aku tak taw la kenape hati aku resah sangat..aku nak sangat jumpe AM's..aku nak mintak maaf kat dia..aku bawak skali ngan cokelat..konon2 nak pujuk dia la..tp dia macam tak suka je..sampai je aku kat kedai makan dia aku stay kejap jauh sket dari kedai dia..dalam hati aku berkata apa yg aku buat ni..patot ke aku buat ni..aku taw kalau aku redah jumpe dia mesti dia makin marah aku punya..aku punya neves tu tak terkata..jantung aku berdegup laju sangat..malu nak jumpa dia..tp niat aku nak jumpa dia ikhlas nak mintak maaf..aku text khali..apa yg perlu aku buat then dia cakap "keje je dulu cinta akan datang sendiri..aku paham kau sunyi tp kau da tahu jawapannya..tetap sama.." aku paham maksud khali tu..niat aku nak mintak maaf je kat dia..sebab kalau aku melutut kat dia skali pon aku tahu pendirian dia tetap sama..ntah la..aku pon keringkan hati duduk kat kedai makan dia..aku nampak dia busy sangat..kesian gak aku tengok dia..pastu aku nampak dia terus gerak balik rumah..aku tak tahu la dia marah kat aku ke ape..aku pon angkat kaki terus balik la..da orang tak sudi..sampai je kat traffic light dia text aku nak jumpa datang rumah..aku pon patah balik sebab nak mintak maaf kat dia..then aku happy sangat dapat jumpa dia walaupon tak sampai 2 minit tp aku bersyukur sangat2 dan aku hargai..sebab aku da selalu berjauhan dengan dia bila dapat jumpa skejap aku bersyukur sangat2 dr tak dapat jumpa langsung..walaupun paras rupa nya masam dan disebalik muncung yg panjang tp tak dapat menafikan kegembiraan sebab dapat jumpa aku..senyuman kau tu mahal babe..hahaa..tp aku pon tak tahu dia suka ke tak aku datang..lepas aku jumpa dia aku terus jemaah magrib kat surau depan rumah dia..aku tahu jodoh tu Allah da tentukan tp nama AM's ada dalam serangkap doa yg aku utuskan..aku minta dipermudahkan..

lepas tu aku gerak KL balik..dalam perjalanan tu aku masih terasa kesakitan didada aku..disebabkan degupan jantung yg amat kuat mengakibatkan dada aku sakit..emm kuat hisap rokok..sampai KL amik kecik pastu lepak pandan jaya kejap then gerak downtown..mase kat pandan jaya fon aku bateri flat..so kat downtown aku agak tepu la..masing2 pegang fon dengan wechat diorang..baik tak payah lepak..emm..aku asyik teringat pasal AM's je..aku tak tahu la kenape ngan aku ni..bodoh sangat aku ni..kenape la aku tak hargai dia bila dia ada masa untuk aku..aku tak bercinta pon dengan dia tp aku rase dah macam dia tu cinta aku..sehari tak contact rasa gila..kehilangan dia amat terasa..sebab tu aku betul2 nak mintak maaf kat dia..kalau dia dah tak nak kawan ngan aku tak pe la..aku redha dan aku serah segalanya kepada Allah..sebab aku taw aku ni bodoh..aku selalu memikirkan keadaan dia..tak terungkap dengan kata2..aku harap kau paham AM's..sampai je rumah aku charge fon dan bila aku on fon aku tengok tak text masok dari dia..aku punya kecewa teramat sangat..aku ingat aku da bagi cokelat dia da ok..ternyata dia betul2 dah tak nak kawan dengan aku lagi..aku penah bace lelaki yg mengalirkan air mata untuk perempuan lelaki itu benar2 menyintai perempuan itu..aku tak nak komen pape..kalau aku nak menyayangi dia aku nak menyayangi melalui praktikal bukan dr teori je..maksud nye aku nak kene tunjukkan yg aku sayang dia..bukan sekadar kate2 indah yg keluar dr bibir saja..tp masalah nye aku tak berkesempatan nak tunjukkan rasa sayang aku kat dia..aku nak dia rasai yg aku betul2 menyayangi dia..emm ntah la..insyaAllah..

so aku perlu teruskan kehidupan aku hari2 tanpa AM's..selagi mana aku boleh menahannya..senyuman plastik yg aku lemparkan kepada kawan2 tp hati berkecamuk berderai hanya Allah je yg tahu..apa lagi yg aku perlu buat..aku sunyi dan perlukan seseorang yg boleh menemani hari2 sepi aku..aku manusia biasa yg perlukan kasih sayang..ingin dicintai dan menyintai..perlukan perhatian supaya terasa diri ini dihargai..bila rase diri tak de yg hargai mula la buat benda2 bodoh yg tak berfaedah..muka ceria hati siapa tahu..tu je ungkapan yg bole aku terjemahkan..so cukup sampai disini entree kali ni..hati aku sedih sangat..kat Allah aku dah mengadu kat bubu belog ni pon aku da ngadu..terpulang kat AM's untuk kembali sedia kala atau pon berterusan sebegini..hujan mengerti perasaan aku skang ni..emm sokey la chill yaw..

0 dear Diary..:

 
;