08 May 2013

Aku,Kau dan Dia

Assalamualaikum..

Bubu belog disebabkan aku tengah sedih dan tak de mood so aku nak update entri aku ni pasal mainan jiwa..aku nak layan perasaan jap..aku sedih giler AM's tak bg aku update entry pasal dia..kenape ehk dia macam tu..dia tak taw ke yg dia orang yg penting dalam hidup aku..tp mybe ni last la aku tulis pasal dia n lepas ni no more AM's..aku tak nak dia brmasam muka dapat taw aku update pasal dia..tak pe la maybe dia tak suke aku canang citer dia kat blog ni..sape je la yg nak bace pasal AM's ni..haizz..lepas ni aku akan update kat bubu belog ni pasal rutin harian aku..ok tak?hahaa..aku taw dan aku sedar aku bukan yg trbaik untuk AM's..tak pe sampai mase nanti pasti aku undur diri dr hidup dia..dia pasti jumpa yg lagi baik dr aku..aku pulak?biar lah Allah yg tentukan segalanya..ntah sampai bila aku nak jadi macam ni ntah..ok la aku nak share sket pasal someone yg penah menjadi orang trpenting dalam hidup aku..

Siti Nurul Shakina binti Rosli

haha bukan main besar lagi gamba dia..tak pe kalau rindu boleh tenung lame2..hahaa..lame gak aku tunggu dia ni tapi tak de jodoh kot..Qiena penah bg aku semangat untuk teruskan kehidupan walau ape pon yg trjadi..aku tak penah declare pon ngan qiena ni tapi ciri2 yg dia ade membuatkan aku jatuh cinta kat dia..tp aku trima hakikat yg dia bukan la milik aku..so aku brkawan je ngan dia selagi aku mampu..ape yg aku boleh tolong dan kongsi ngan dia aku akan lakukan untuk dia..tahun 2009 aku lari dr PLKN dan membuat keputusan utk sambung blaja..benda yg aku tak trfikir dalam kepale otak aku nak sambung blaja then aku dapat tahu qiena sambung blaja kat College International Cybernetics of Technology..so aku pon kebutulan aku dapat tawaran kat sane aku pon terus pegi blaja kat sane samata2 nak dekat ngan qiena..tp sayangnye Sem 2 qiena benti blaja dan kawen dengan usop bf dia..so aku patah hati dan trtutup hati aku untuk dia ni..pastu aku da tak taw citer pasal qiena..yg aku taw qiena da selamat melahirkan anak perempuan..

ni la anak Qiena..Fitri Adelina binti Yusuf

tahun 2012 aku ditakdirkan bertemu semula dengan qiena..tp kali ni aku jumpa dia sebab aku ikut Farah Ain teman Qiena pegi mahkamah Syariah kes penceraian qiena untuk talak ke 3..agak kesian jugak la aku kat qiena ni sebab da la ade anak kecik then anak dia tak dapat kasih sayang dr seorang bapa..lepas tu kawan2 aku pon bagi semangat kt aku untuk mengambil qiena sebagai isteri yg sah..sbb diorang sume taw aku ni da lame tunggu qiena mase tu pulak aku da tak de pape ngan yaya..so aku pon berkawan la ngan dia sampai satu tahap yg kitorng rase akan menjadi kenyataan..tp masa tu kewangan aku tak kukuh..dengan aku tak keje nye lagi tp aku harapkan qiena sabar menunggu aku..qiena pon dan memberi harapan untuk aku melamar dia..lepas raya hati aku trsentap apabila dapat taw qiena nak kawen..bende ni sume tak dirancang dan secara tiba2 je..aku sangat trkejut dan tak trkata..aku hanye dapat brdoa je untuk kebahagian dia..sedih giler aku mase tu..

nampak tak muka aku terpaksa tahan kesedihan dihati..hahaha..ni la majlis kawen qiena yg aku sempat datang..hati menangis tak de sape yg taw..aku doakan kebahagiaan dia..tp jodoh dia tak panjang 7 bulan je diorang kawen mase bulan lepas qiena cerai ngn husband dia yg ni..skali lagi aku teman dia pegi mahkamah unruk kes penceraian dia..tp sebelum tu aku ade jumpa dia..dia cerita la kat aku ape yg trjadi..dia terangkan kat aku yg dia kawen disebabkan kehendak ibu dia..bukan kemahuan dia..tak pe la bende da jadi dan jodoh tak panjang nak buat macam mane..redha dan banyakkan bersabar je la..then skali lagi aku didesak oleh kawan2 supaya aku tak lepaskan peluang ni utk kali kedua..diorang nak aku lepas qiena abes edah 3bulan dari sekarang nak suruh aku kawen ngan qiena..jage qiena elok2..fitri semakin membesar memerlukan kasih sayang dr seorang bapa..aku kesian jugak kat qiena..tp qiena kalau kau dapat bace ni aku nak kau taw yg hati aku da tak de lagi untuk kau..hati aku da dicuri oleh seseorang..hati aku hancur dan tawa hati disebabkan 2 kali bende ni trjadi dan tak mungkin untuk kali ke 3..aku mintak maaf banyak2..tp lagi 3 bulan ape2 boleh jadi..mane taw aku berubah hati..aku kesian kat qiena tu siosly..tp ntah la..tunggu dan lihat je la kesudahannya..kalau ditakdirkan aku untuk bersama dengan dia aku terima seadanya..

NorFadzeleyana Shamila binti Hashim

siosly aku rindu dia ni..yaya..tp aku da anggap yaya yg aku kenal dulu da mati dan yaya yg skng ni bukan yaya yg pernah bersama aku dulu..da lame aku tak taip nama penuh dia ni..aku mula kenal dia dari budak skola aku didie..then kitorang makin rapat pastu terus couple..bestnya tentang yaya ni dia seorang yg caring dan penyayang..dia tak penah abaikan aku dan sanggup brkorban demi aku..aku kenal dia tahun 2009 dan mase tu dia taw aku menaruh hati kat qiena tapi still lagi menggatal ngan aku..lame jugak la kitorang together..tp tak de jodoh kan nak buat macam mane..tp banyak kenangan aku ngan yaya yg tak bole aku lupakan..

ni gambar mase kitorang honeymoon kat Cameroon HIghland

haha honeymoon ea..tak de la..kitorang jadi pengapit mase abang Brock kawen so diorang nak balas jasa baik aku ngan yaya tu yg diorang bawak aku ngn yaya pergi bercuti..seronok gile mase tu..tp sume tinggal kenangan..mase pastas berlalu pergi..tahun 2011 bulan 11 aku putus dengan dia disebabkan satu kesilapan besar yg aku sendiri tak bole memaafkan diri aku sendiri..aku mintak maaf yaya..keadaan memaksa kita untuk berpisah..yaya pon da bahagia skang dengan orang yg dia cintai..aku harap kau bahagia yaya untuk selamanya..hati aku ni da tak ruang lagi untuk kau..terima kasih sebab pernah hadir dalam hidup aku membawa senyuman abadi yg tak kan lupa hingga akhir hayat aku..aku penah gagal dalam percintaan kau..aku gagal pertahankan cinta kau dan kau kini bebas terbang jauh disana..aku tak pernah dendam ngan kau dan aku anggap ni da suratan takdir yg aku kene terima..

sekelip mata kau berubah..dari manis bertudung sopan santun dan kini kau sebegini..tp tak pe la ni la diri kau yg sebenar..jangan lagi berselindung pada bayang sendiri..jadi diri sendiri dan jangan hipokrit..kalung yg dalam gamba ni hadiah terakhir dia bg kat aku..aku akan jage sebaik mungkin..InsyaAllah..

NorAsmira binti Khalid

emmm dia ni la AM's aku..tak tahu nak cakap ape hanya Allah je yg tahu perasaan aku kat dia..

so tu la 3 orang yg penah menjadi orang yg terpenting dalam hidup aku..aku akan simpan dalam kamus hidup aku bahwasanya insan2 ini pernah menjadi sebahagian dalam harian aku..aku jugak akan doakan yg terbaik utk diorang dalam ape jua yg diorang lakukan..walaupun tak de jodoh ngan diorang tp aku akan teruskan kehidupan aku walau macam mane skali pon..aku nak korang taw aku sayang korang..terima kasih sebab hadir dalam hidup aku dan aku tak kan lupakan korang sume..sory sebab ambik gamba korang tanpa pengetahuan..so tu la entri aku hari ni..sekadar untuk mengenang kembali detik manis aku ngan kau dan dia..disebabkan aku tak de mood td..now aku da mengadu kat bubu belog aku ni skng da ok sikit..AM's aku sayang kau..aku harap kau dapat jage hati dan perasaan aku sebaik mungkin..aku nk jadi orang trpenting dalam hidup kau..hargai aku seadanya..

0 dear Diary..:

 
;