26 May 2013

Pengakhiran Cerita..

Assalamualaikum..

Da lame jugak aku tak update bubu belog aku ni..maklum la banyak betul masalah dan dugaan yang aku hadapi sepanjang minggu lepas ni..aku rase hidup aku da tak bermakna lagi..ntah la aku nak mengadu kat bubu belog aku ni..entri aku kali aku nak tamatkan cerita aku tentang AM's dan berkaitan dengannya..aku takkan cerita lg pasal AM's kat bubu belog aku ni..aku taw agak sukar bg aku untuk melakukan nya tp aku terpakse demi kebaikan bersama..dia pon tak suke aku update entri berkaitan dengan dia..

sepanjang aku menyepi kt bubu belog ni aku ditimpa banyak masalah..antaranya aku bertekak ngan family aku especially parents aku disebabkan aku tak cari keje..aku mengangkang dan membuta..sapa kate aku tak keje..aku skarang da jadi ahli TLDM aw..Tidur Lepak Dan Makan..hahaa..memang salah aku tak cari keje bersungguh2 tp jangan lah layan aku ni macam hina sangat je..belum ada rezeki nak buat macam mane..maybe dah lame sangat aku menganggur kot..sebab tu asyik kene mercun je..ade je yg tak kena duduk kat rumah ni..mesti kene marah punya..pantang buat silap sikit..aku pakai kereta kene marah aku tidor makan kene marah..tu yang aku ambil keputusan dangerous untuk lari rumah..aku ade gak terfikir tak nak balik terus sebab aku pikir mak ngan abah nak pegi umrah aku tenangkan hati aku balik gak..aku tidor rumah khali, aku lepak mamak sampai pagi, aku pegi KL tido kat CC pastu aku merempat kat sane sini..banyak lagi la aku buat benda yg tak berfaedah..dulu mase aku ade yaya aku gaduh ngn family aku macam mane pon dia ade ngan aku dia tenangkan aku so aku tak buat keje bodoh macam ni..disebabkan skang aku tak de sape2 tu yg nampak macam kurang kasih sayang sikit..aku da tak tahan la sume ni..aku nak someone yg bole jage aku bagi aku kasih sayang yg bole nasihatkan aku..hidup aku ni da hilang arah tuju..aku tak tahu mane silapnya..AM's cakap ngan aku aku da ade teman pengganti dia sebab tu aku ketepikan dia..dia tak paham masalah aku..aku bukan jadikan masalah aku sebagai alasan untuk aku ketepikan dia..aku betul2 serabut dalam hidup aku..aku cuma tak nak libatkan dia dalam masalah aku..dia pon ade masalah dia so aku tak nak dia taw aku..tp macam2 tomahan dia lemparkan kt aku..tak pe la aku sabar dan aku redha..Allah yg maha mengetahui segalanya..minggu lepas gak aku touching ngan AM's pasal aku suruh dia buat pilihan hati dia..disebabkan aku nak melihat dia bahagia aku dia pilih lelaki yg betul2 baik ikhlas untuk dia terima..aku tak sanggup nak tengok dia dipermainkan oleh lelaki yg nak amik kesempatan kat dia..aku tak mampu buat dia bahagia tp aku nak tengok dia bahagia..aku agak terkilan la sebab dia text aku jangan nak tentukan hidup orang lain tentukan hidup sendiri dulu..aku paham aku perlu stabilkan hidup aku dulu..dan memang betul aku tak bole jadikan alasan dalam mase aku nak stabilkan hidup aku aku nak jauhkan diri dari dia..tp ntah la..mybe AM's banyak kawan lelaki yg membuatkan aku cemburu dan aku nak undur diri..aku ni bukan jenis yg suka mainkan perasaan orang..aku tak suka mempermainkan perasaan perempuan..aku tak taw sama ada AM's mempunyai perasaan yg sama kat aku ke tak..kalau dia tak de perasaan kat aku sokey la..aku boleh terima..tp kalau dia ada perasaan yg sama kt aku aku nak jaga hati dia..aku nak menyintai dan dicintai dengan dia..aku tak nak mainkan perasaan dia..tp dia slalu bg hint kat aku yg dia ade hati kat aku..contohnya macam bagi lagu sgale..tp aku tak nak mengharap apa2..Antara lagu2 yg dia penah bg kat aku :
Cinta dalam hati by Ungu
Rindu setengah mati by D'masiv
Muara hati by Hafiz ft Siti Nurhaliza
Cinta sempurna by Yuna
Cinta harus memiliki by Anuar Zain lagu yg paling latest dia bagi..

sampai hari ni aku tak bertegur ngan family aku..aku buat hal aku je kat ruma ni..makan tido bangun kuar lepak ngan membe2..tu je la rutin harian aku..tak taw la sampai bile hidup aku macam ni..aku ni selalu dipinggirkan dalam family lepas aku putus ngan yaya..tu yang rase slalu kehilangan dan kekosongan dalam hidup..aku suka lari dari masalah..kalau aku ada masalah mesti aku akan lari tinggalkannya..tp mase aku kat KL aku jumpa Brock dia pesan kat aku.."skang da tiba masanya kau tempuh masalah kau..umur kau da 22 jangan kau lari dr masalah..kau kene selesaikan walau kecik skali pon..kau lari dr masalah masalah tu tak kan selesai..ni kau lari rumah sampai ke KL masalah kau tetap ikut kau jugak kan?apa kau dapat kau lari dr sume masalah?kau kene hadapi sume ni.."memang betul kate Brock ni tp aku tak taw la nape ngan hidup aku ni..aku ingat bila aku ade kawan macam AM's dia boleh paham aku tp lain pulak jadinya..skang ni aku text dia dia tak reply,aku im dia dia tak balas, aku call dia dia tak angkat,aku vcall dia dia tak jawab..aku tak tahu ape yg dia nak dengan aku..aku tahu dan aku dapat rasekan jugak yg aku ngan dia semakin renggang da tak mesra macam dulu..tu tak bermaksud aku nak jauhkan diri dari dia..memang skang ni aku ada masalah aku sendiri dan sebelom ni aku da kurang berhubung dengan dia sebab aku sayang dia dan aku ada hati kat dia dan kalau diberi peluang untuk menjaga hati dia aku akan buat..tp aku tak nak hati aku kecewa bila dia tolak cinta aku..sebab tu aku tak nak terlalu mesra nanti aku yg merana..cukup layanan biasa saje..aku perasan sume tu yg aku ni da tak macam dulu dengan dia..tp hati aku sakit bila dia ade ramai kawan laki..memang tu hak dia nak kawan ngan sape..ntah la..dalam hati ni ade cinta..aku harap dia paham..mungkin aku da lukakan hati dia..aku selalu suruh dia jaga hati jangan sampai terluka tp aku tak sedar sebenarnya aku yg buat hati dia terluka..tp kenape?salah ke kalau dia bagi taw perasaan dia yg sebenar terhadap aku?aku boleh je terima walau manis mahupun pahit..siosly aku tak da sape2 pon yg ada dalam hati aku yg bole membahagiakan aku..aku tak da teman pengganti yg didakwa oleh AM's..aku ni bukan la seorang yg 'Touch n Go'..dah sentuh hati seseorang lepas tu tinggalkannya..aku ni susah untuk jatuh cinta dan apabila aku jatuh cinta aku akan sirious dalam perhubungan..aku mintak maaf kat kau AM's kalau kau rase aku ni seorang yg macam tu..aku memang 'Touch' hati kau sebab aku sayangkan kau..aku nampak keikhlasan kau nak kawan ngan aku walaupon kau taw sejarah hitam aku kau taw sape aku..aku akui aku curi hati kau untuk aku dapatkannya aku bg ayat2 pujangga supaya kau gembira..tp aku bukan nak 'Go' dari hidup kau..keadaan memaksa..sekali lagi aku mengalah dengan situasi..aku bukan Go sebab aku ade orang lain tp aku cuba untuk perbaiki diri aku..tp kalau kau sudi berkawan ngan aku seperti biasa aku tak de masalah..aku penah cakap aku nak kawan ngan kau sampai akhir hayat aku..kau kawan yg terbaik penah aku jumpa..kau sumber inspirasi aku..sebab tu aku nak kan cinta dari kau..supaya aku akan jadi orang yang paling bahagia dalam dunia ni..tp kalau bukan jodoh kita kita redha la bersama2..aku nak kau taw kau selalu ade dalam hati aku..kat mane aku berada kau selalu menghantui diri aku..aku rase kau dekat dengan aku..aku cuba abaikan tp makin aku cuba makin kuat perasaan tu datang..makin rindu aku kat kau..padahal aku jumpa kau baru bape kali tp ketara yg amat jelas..tu la kuasa Allah yg memberikan perasaan cinta sesama manusia..aku ni hamba yg lemah dan kerdil untuk melawan takdir Nya..

Auntie Mary's
band Auntie Mary's kemungkinan besar aku akan undur diri dari band ni disebabkan aku da tawar hati nak buat band..line up yang lain tak beri komitmen yg aku harapkan..aku je yang beriye2 nak buat band tp sume macam palat..sakit pulak hati aku ni..ni salah satu faktor yg membuatkan aku hilang fikiran rasioanal dalam membuat keputusan..aku menaruh 100 peratus diri aku dalam band ni sebab aku betul2 minat dalam dunia band ni..tp ape kan daya kalau aku sorang je yang macam bersungguh2 tp yg lain sambil lewa je tak guna jugak..so aku ambil keputusan untuk tinggalkan band ni..aku da cakap kat diorang yang aku nak bubar band ni tp diorang tak bagi dan suruh teruskan sebab da hampir setahun band ni ditubuhkan..tp kalau diorang nak teruskan diorang cari la pengganti aku..aku tetap dengan keputusan aku..lagipon nama band ni sempena nama AM's so aku rase galat la kalau aku stay lagi ngan band ni..aku nak teruskan kehidupan aku macam orang lain..

Next
seterusnya aku da buat keputusan nak tinggalkan JB dan mulakan hidup baru kat KL..aku nak tinggalkan sume yg aku kecapi hari ini untuk mengubah hidup aku kearah yg lebih baik..aku tak taw sampai bila aku nak macam ni kalau aku tak berhijrah..so aku kene maju satu langkah kehadapan untuk hidup aku..aku nak stabilkan hidup aku dan nak mula dari bawah..perlahan2 aku merangkak bangun dan terus berjalan..impian aku aku terpaksa lupakan demi kehidupan aku yg lebih sempurna..aku ada cakap ngan kawan2 aku tentang hasrat aku untu berhijrah ke KL..tp ramai yg tak setuju dengan keputusan aku ni..diorang nak aku stay JB cari keje kat sini..ade sampai yg ajak aku sewaa rumah kat JB setelah dengar masalah aku ni..tp tak pe la aku tak nak susahkan korang sume k..biarlah aku tentukan hidup aku ni..dimana angin meniup disitu ada aku..

No More
so lepas ni aku takkan update lagi pasal AM's kat sini..aku akan berserah pada Allah tentang aku dan dia..walau apa pon yg terjadi aku nak jadi yg terbaik untuk AM's..aku pon tak bole tentukan nasib aku macam mane skang ni..kusut sangat..so sampai sini je la entri aku kali ni..aku da putus asa dalam kehidupan..ini lah pengakhiran cerita AM's untuk bubu belog..tp kalau diizinkan Allah aku akan terus berkawan dengan dia walaupon tak semesra dulu..sebab aku ada hati kat dia takot aku kecewa..InsyaAllah..btw thanks kat AM's sebab edit pic gwiyomi aku ni..naiss aku suke sangat..

0 dear Diary..:

 
;