11 May 2013

Hidup Penuh Dengan Kesedihan..

Assalamualaikum..

kali ni aku nk update pasal kesedihan yg melanda hidup aku..aku rasa macam da malas nak hidup..setiap kali ade je yg menjadi seseuatu yg membuat aku tak de semangat nak hidup..da banyak kali aku trfikir nak pergi jauh dr semua orang tp aku fikirkn family aku..walau ape pon yg aku rase aku tadah je tp sampai satu tahap kalau aku da tak tahan aku angkat kaki jugak..aku baru2 ni macam kurang slesa duduk kat rumah ni..ade je yg tak kene..taw la aku tak keje tp jangan la layan aku macam ni seolah2 aku ni macam buat salah besar je an..tak pe la maybe satu hari nanti aku akan angkat kaki jugak kot stay kat mana2 tanpa pengetahuan sape2..dah penat la hidup macam ni..aku fikir nak buat hidup baru..aku sibuk nak ubah nak ubah kerajaan malaysia tp diri aku aku tak ubah2..so aku kene ambik langkah seterusnya untuk aku kehadapan..dah tak boleh macam ni lagi..aku lelaki kena ade tanggungjawab yg besar..now aku nak cari duet sket pastu chow la mane2..aku harap tak de sape yg taw aku stay mane..penat aku macam ni je..

kawan-kawan??

susah nak cakap pasal ni..dalam situasi aku ni bukan aku nak cakap time aku senang diorang ade time susah diorang cabut..tak la macam tu..salah satu sebab aku gak..sebab aku yg degil tak nak cari keje..kalau aku tak keje sakit kat mane ntah diorang tu sampai nak lepak pon susah..ade pulak da ade awek terus sibuk ngan awek..dulu kate nye "BUDDYZ" takkan terpisah..bila da ada awek cinta la segalanya..manusia berubah dengan sekelip mata je..aku pon nak buat macam tu..aku berubah tanpa orang tahu..kalau aku pegi jauh pon siosly aku cakap tak de orang cari aku pon..diorng tak kan tanye aku pegi mane ke ape ke so better angkat kaki dan sudah tiba masanya..umur da lanjuttan tp perubahan tak nampak pon..aku seolah2 dah tak diperlukan oleh sume orang yg aku kenal..tak pe la aku paham diorang pon ade komitmen masing2..tak kan nk tumpukan kat aku sorang ni je..emm tu la yg aku rase skang..

Hari Ibu..

selamat hari ibu mak..terima kasih sebab melahirkan sy membesarkan sy dan mendidik sy sampai skang ni..sy mintak maaf sebab tak bole jadi insan yg membanggakan mak dan abah..tp sy mintak mak dan abah dapat support apa yg sy nak buat..sy tahu prmintaan tu sukar bg mak dan abah tp demi mase depan sy..sy mintak maaf sebab akan pergi jauh tinggalkan mak dan abah tanpa pengetahuan..harap mak dan abah akan doakan sy selamat ditempat orang..sy doakan mak abah selamat pergi dan selamat pulang ke tanah suci..selamat menunaikan umrah 25.5.2013..sy mintak maaf kalau sy pergi dalam masa yg trdekat ni sy tak dapat hantar dan sambut mak abah..harap semua brjalan dengan lancar dan selamat..

Jodoh??

ni pon sedih gak kalau aku memikirkannya..kalau ade jodoh tu pasti tak kemana..aku pon bukan nya batak pon atau terdesak nak ade awek tp aku cuma sunyi dan perlukan seseorang yg paham dengan situasi aku skang ni..dulu kalau aku sedih ke marah ke suka duka tawa riang gelak sakan susah senang sume ngan yaya..tp tu sume da brlalu..memang aku rindu sume tu tp sampai skang aku tak de pengganti dia..bukan maksud aku pengganti dr segi cinta,,dr segi teman hidup teman yg setia..ade waktu aku suka dan duka macam aku ngan yaya dulu..memang aku tak kan dapat sama macam yaya tp sekurang2nya orang tu ade time aku sedih..tu yg paling penting..aku tak mengharap cinta dr sesiapa pon..aku cuma perlukan teman..tp kalau aku jatuh cinta ngan teman aku tu kira bonus la bagi aku..tp biarlah cinta tu datang dr Allah..jangan kita nak sibuk apa urusan Allah pada kita tp sibuklah ngan apa urusan kita pada Allah..jodoh rezeki dan ajal Allah dah janjikan pada setiap hambaNya..kita perlu berusaha tp jangan sampai menolak takdir..InsyaAllah suatu hari pasti ada jodoh tu..

aku harap keputusan yg aku buat ni mengembirakan sume pihak..tp aku rase tak de orang nk amik taw pon aku buat ape nak pegi mane..ade orang kisah ke..emm biarlah diri sendiri yg tentukan haluan hidup sendiri..ade jalan ade la mase depan..kalau tak de jalan beli cangkul gali lubang tanam diri sendiri..hahaa..so tak de ape yg aku nak cakap lg tu je la..aku perlu perbaiki cara hidup aku dengan belajar hidup kat tempat orang..baru la aku rase hidup ni susah dan pandai menghargai hidup ni..kalau tak rase trlalu selesa dan biar je ape yg nak akan trjadi..so aku akan cuba lakukan yg trbaik semoga maju jaya untuk Muhammad Nasrinazizi..

0 dear Diary..:

 
;